Monday, December 31, 2012

Hari-hari terakhir 2012

Menghitung hari, detik demi detik..macam lagu la pulak kn, hehe..

Hari-hari terahir sebelum kita melangkah ke tahun baru. Ya, selamat tinggal 2012 dan selamat datang 2013...Agak-agaknya tercapai ke tidak azam tahun ni? Macam mana pulak azam tahun depan? dah siap buat list ke? err...belum...huhu.

Sebenarnya aku takda azam..ha? tak adventure lansung kan? huhu...ok2, bukan la takda azam, aku ada la set sesuatu jugak dalam hidup aku lepas je habis belajar dlu. Cuma aku takda jot down betul-betul apa yang aku nak capai. Dan mungkin separuh je azam yang aku buat tu tercapai dan separuh lagi hilang entah ke mana..kikiki...

Sebenarnya penting untuk kita senaraikan apa azam kita untuk tahun baru ni. So that, baru lah kita nampak apa yg perlu kita buat untuk mencapai azam tu. Betul ke idak? sapa stuju angkat tangan! Okey, banyak juga azam baru yang terlintas dalam kepala..malam ni kita mula senarai ya!

Pastikan azam yang kita buat tu realistik dengan kemampuan diri. Kalau rasa-rasa tak mampu tu tak perlu la kot kan. Kalau betul-betul mampu,why not? Sebab, nothing impossible kan? Lagi satu, yang paling penting, jangan hangat-hangat tahi ayam. Ha, maksudnya jangan la mula-mula je bersemangat nak buat azam macam-macam tapi at last, biarkan je azam tu berkubur bak kubur tak bertanda. err...merepek apa ntah? hihi :p. Maksud aku kat sini, usaha, semangat, dan azam kena seiring barulah azam kita akan tercapai. Ok, got it?

Tahun 2012 banyak meninggalkan kenangan manis untuk aku. Lepas je habis belajar aku kerja dekat Kuala Kangsar, dah mula melangkah setapak jauh. Dan tak lama lepas tu aku ke Ipoh, dua langkah lebih jauh. Dan sekarang aku di Damansara, Selangor tiga langkah maju kehadapan. Cewah-cewah...actually langkah aku memang banyak sebab aku ni kaki panjang dan suka berjalan. hihihi. Dan yang paling terkini aku bakal melangkah lagi, ke utara....tunggu....

Disebabkan aku seorang yang suka plan macam-macam dan suka buat kerja last minute maka banyak lah benda yang aku tak sempat nk buat. Al-maklumlah aku pun baru setahun jagung dekat Damansara ni. Baru 9 bulan je lebih kurang. Tapi banyak yang aku belajar dekat sini especially pasal skop kerja aku sekarang, kawan-kawan, environment and culture company dan macam-macam perangai aku jumpa. Ok, malas nak merepek panjang ...just nak tempek-tempek gambar kenangan sepanjang tahun 2012 ni. 

More to see pictures....



tengok movie free dekat OU Gold class movie pe ntah da tak igt..hihi

kawan2 ofis KPAKK dan E2L yg sempoi semuanya dan sengal ubi keledek..hihi

kawan memburu....ekin johan...hihi

Taman Tasik Perdana ngn fafarina shoppe

Jalan2 penang dengan dua merpati sejoli...weeee.....

main bowling dgn housemates di mines

Taman botani Putrajaya ngn Ijat n Fafa

Taman Tasik Kamunting ngn mak buyung..skg da slim sbb baby da slmt lahir..hihi..

Taman Layang-layang Kepong...cantik tak view?

Sahur time.....

Taman Botani Ipoh ngn brother n sisters


1st time tengok bola kt stadium bukit Jalil Mas Vs Indon


Di Nilai N9...bunga utk hiasan..yang pasti yellow OK! hehe

Archery dgn kak nini di sunway Lagoon. Mila usyar je dari jauh..

Go-kart, aku dapat tempat ke2 tu....bangga tak? tp ke2 last hahaha =p




Melaka bandar bersejarah...bersama kawan tersyg fafa, hani n in2....


Ok, tamat sudah.....by the way, SELAMAT TAHUN BARU 2013 ya! Semoga kedatangan tahun baru ni lebih bererti dan lebih baik dari tahun-tahun sebelum ini...Amin dan Insya'Allah...





4 comments:

  1. nice..smua pengalaman best2..tp pengalaman pahit jgn lupe..semua tu wat kita lg kuat..pape pn,belajar dr pengalaman..itu yg penting..love you..

    ReplyDelete
  2. thank you fa. yup kita belaja dari pengalaman. pahit manis tu yg mencorakkan hidup kita...love u too forever... :)

    ReplyDelete
  3. haha nak gak love love.. mwahh mwahh

    ReplyDelete