Saturday, November 3, 2012

Atas Permintaan Beliau..

Assalamualaikum :)

Dah lama tak update blog ni. Apa khabar blog shidaonyx? owh mesti la baik-baik macam owner dia kn? hehehe....Sebenarnya banyak juga benda yang aku terfikir nak share dalam blog ni, tapi disebabkan kekangan kemalasan melanda dan kekangan masa (err..yeke tak da masa?) blog ni terpaksa la aku tinggal-tinggalkan. Bak pepatah kalau sayang bini tinggal-tinggalkan (ada kena mengena ke dengan blog? hehe....gedik :p).

Ok, tanpa membuang masa aku terus ke tujuan asal ye...tak nak bebel-bebel macam pah bedah. hehehe...Sebenarnya entry kali ni di atas permintaan sorang kawan dia nak aku update pasal event yang kami pi pada 20/09/2012. Event ni adalah event company sorang daripada kawan aku jugak (maaf identiti tak bole didedahkan hehe..). Dia boleh invite 3 orang lagi untuk join event ni. So aku antara makhluk Allah yang terpilih untuk menyertai event ni (kata beliau aka kawan aku tu :p). 

ha, nin diaaa invitation poster event tu..hehe

Dimulakan dengan bismillah..hehe aku dengan kawan baik aku (maaf identiti tak dapat di publish di sini haha poyo tak?) dari KL bertolak di pudu lepas habis kerja untuk balik ke Taiping menjoinkan diri ke event di atas. Alhamdulillah sampai Taiping dengan selamatnya lebih kurang pukul 11pm lebih. Disebabkan da sampai lewat dan tak nak menyusahkan sapa-sapa aku pun tumpang menginap di rumah kawan baik aku tu dan dalam masa yang sama nk memudahkan perjalanan event esok hari (cewahh....rapi punya perancangan ni..hehehe).

Siap breakfast bihun singapore (mak kawan baik aku masak..sedap!!), kami pun dijemput oleh encik merah milik kawan aku yang request aku update pasal event ni (err...identiti di rahsiakan jugak..haha ntah apa-apa je kannn?). Ok, kami sampai ke destinasi yang dituju dengan selamatnya (Alhamdulillah). 

Event bermula pukul 8.00am dan kami pun mendaftar diri dan masing-masing dapat goodie bag sorang satu..masing-masing dengan muka excitednya tengok apa ada di dalam. hehe....(ala-ala kanak-kanak ribena). Event berlansung dengan meriahnya dan yang paling best ada tarian gangnam style. Kawan-kawan aku hanya mampu tersenyum tersimpul malu tengok instructor dancer tu buat tarian gangnam style. (tau depa pun teringin nak buat tapi malu. hahaha). Aku buat jugak tapi dalam hati je...hahaha boleh tak macam tu? Kami pun join dengan games yang ada..(nanti aku tempek gambar ok..).

See ada lucky draw la! hadiah menarik kan? (Cer tengok poster kat atas..hehe). Untuk lucky draw pulak semua yang datang event ni akan bawa balik something even sekecik-kecik alam hadiahnya. Hadiah yang besar tu tak dapat sebab tak berapa nk bertuah sangat (huhu). Tapi alhamdulillah la at least dapat jugak kan? Aku dapat biskut munchys (err...boleh la dari takdak lansung). kawan-kawan pula ada yang dapat thumdrive (berapa MB ntah?), keychain angry bird (paling cute la yg ni) dan toto (aku nk dia yang dapat..hehe).

Ni gambar-gambar yang aku roket dari kawan aku.. (catch the moment before it's gone). Dia duk snap gambar sampai gambar dia takde (kesian..hehe :p).

yang tengah-tengah tengah mamai lagi time mula sampai event...

dah besar panjang budak 3 orang ni...(yg snap gambar pemalu tak nk muka dia masuk..hehehe)

oppa gangnam style. (tukang snap gmbar menari sekali ni...hehe :P)

teruja tengok gangnam style...tak tau apa yang syok sgt tu..

penunggang kuda berjaya 1 :P

penunggang kuda berjaya 2

penunggang kuda berjaya 3..hehe

leen duk tunjuk cara main piring terbang...

bola ni kami menang..kami punya....

ni baru cara main yg betol...hahaha...(1 hadiah pun tak dapat :P)

orang mintak belon tak nak bagi...clown kedekut!

Tuan tanah :p

sekali pandang macam adik beradik tak kami? hehe

Ada additional story lagi nih? nak cerita ke tak? Ok la aku cerita gak sebab tahap kerajinan ada sikit 50% (hehehe). Lepas habis event kami berempat berjimba pulak. Ada orang nk main bowling. So ikutkan jela sebab aku kan peneman setia (setia la sangat kn? hehe :P). Kami main boling dekat Bukit Jambul )tak silap aku la, ingat-ingat lupa). Kami main pair dan the best thing aku dengan team aku menang...Yehaaa! (pada hal teammate aku yang terer aku main asyik senget je..hehehe :P). 

Yang paling menarik ada orang nk derma sugar glider (anak kesayangan sorang kawan aku, hehe). Boleh tertinggal anak dekat tempat boling..(ish2..excited sangat la tu..takpa paham :P). Lupa nk cerita, kawan aku ni ada bela sorang anak nama dia 'Sakura'. Comel sangat-sangat..beliau akan menjerit-jerit kalau orang yang tak kenal cuba pegang dan main-main dengan dia (hehehe...). Aku pulak rasa nk picit-picit je beliau...(hahahaha).

Ok-ok, ulasan aku dh sampai ke pengakhiran. Tapi sebelum tu nak habaq mai ada benda yang lagi best. Makan tutti fruiti. Ada orang yang rela hati nak belanja ais krim tutti fruiti..(dapnye!! dapnye!!). For the first time cuba makan best! makan sekali rasa nk makan lagi (lalalala sambil menyanyi nyanyi kecil...hahaha :P).

mai semangkuk...hehe

Sehari suntuk berjalan aku dengan kawan baik sampai rumah dengan selamatnya (Alhamdulillah). Apa pun, kami enjoy and fun for that day. Terima kasih pada yang terlibat (hehe).

Nota kaki : identiti tak dapat didedahkan la konon kn? tu gambar dah ada..kenai la sapa mereka-mereka dan beliau kn? hehe....:p


No comments:

Post a Comment