Wednesday, January 23, 2013

Cik Librarian

Hello, my name is Shida..nice to meet you. Sangat friendly minah ni, dan suka senyum. hehe adoi puji diri sendiri ke? erkkk....nak pitam...hahaha...

Baiklah, just nak cerita pengalaman aku bekerja di tempat baru. Masuk hari ni baru je hari ke-3 aku kerja kt Tenby International School Penang. Percaya atau tak, i'm homesickness. Makan tak lalu, tido lena, mandi basah la jgk..hehe. Seriously mmg tak lalu nk makan. Macam kesian pun ada kt cik perut ni. Maaf ya cik perut.

Hari first aku datang lewat dari sepatutnya. Supposed aku kena ada kt sekolah pukul 7.30am tapi smpai agak lewat sebab al-maklumlah hari 1st kn, tak tau lagi selok belok jalan. Dekat tempat baru, aku rasa alone sangat, susah hati pastu sedih pun ada...ntah apa-apa kan? Tlg la kuat sikit ok! (warning utk diri sendiri =p).

Ok-ok masuk bab keja plak. Tugas aku sebagai miss librarian, dah tentu-tentu la kena manage library. Bila kaki melangkah masuk ke library tenby banyak gila benda yang aku kena buat. Senang kata 'start from scratch' la. kena mula balik dari A-Z. Gamaknya memang nasib aku kn? Hm..takpalah just take it don't leave it! kata-kata semangat la konon..huhu...

Oh banyaknya benda nak kena fikir sampai tak tau nk mula dari mana. Stress la sikit sebenarnya..ok la, dah taknak bebel banyak-banyak. Kan azam aku nk kurangkan merungut...Selamat bekerja ya shidasamad. You know you can! good luck..




No comments:

Post a Comment